1. Szerződő Felek
Mely létrejött egyrészről: Nílus Völgye Kft. (székhely: 1068 Budapest, Király utca 80. telephely: 1078 Budapest, Nefelejcs utca 5.; telefonszáma: +36 70 88 55 460; cégjegyzékszáma: 01-09-346145 kiadta a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; adószám 26589408-2-42; BFKH MKEH nyilvántartási száma: U-001848; mint Utazásszervező (a továbbiakban Nílus Travel vagy Utazásszervező)
másrészről:
Név:
Cím:
Tel.:
mint Utazó (továbbiakban Utazó) között.
A Nílus Travel által szervezett külföldi utazásokra a Polgári Törvénykönyv, a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet rendelkezései, a jelen szerződési feltételekben foglaltak, valamint a Nílus Travel és az Utazó között létrejövő egyedi Utazási Szerződésben foglaltak az irányadók. Kérjük, ezt vegye figyelembe, mielőtt aláírja a szerződésünket. A Nílus Travel katalógusa és honlapja alapvető, az utazáshoz szükséges és a továbbiakban irányadó információkat tartalmaz, azonban a tájékoztatás nem teljes körű, és a Nílus Travel fenntartja a jogot a programváltoztatásra.
2. Jelentkezés
Az Utazási Szerződés az utazás megrendelésével, a jelentkezés nyilvántartásba vételével, az előleg befizetését követően a Nílus Travel által küldött visszaigazolással és az Utazási Szerződés aláírásával jön létre. Az utazás meghatározó elemeit a szerződés illetve a közzétett ajánlat tartalmazza. A Nílus Travel felhívja az Utazó figyelmét arra, hogy a fentiek megvalósulásával a szerződés érvénybe lép, azonban hatályba lépésének feltétele az, hogy a teljes részvételi díj a Nílus Travel-nél az utazást megelőző 30. napig befizetésre kerüljön. Amíg a teljes összeg nem érkezett meg, addig a szerződés nem lép hatályba és a Nílus Travelt az elutaztatási kötelezettség nem terheli. Ha a Nílus Travel a jelentkezést helyhiány vagy más ok miatt csak feltételesen fogadja el, az utazási szerződés csak akkor jön létre, ha a Nílus Travel megküldi a feltétel nélküli visszaigazolást és az Utazó a fentiek szerinti utazási szerződést megköti. Ezen szerződéskötésig az Utazó a jelentkezését bármikor visszavonhatja és a Nílus Travel a befizetett előleget visszafizeti. Ugyanez az eljárás, ha a Nílus Travel zárkózik el a fenti okokból a szerződéskötéstől. Az Utazó a különleges kéréseit és igényeit a Nílus Travellel megosztja, aki lehetőség szerint igyekszik azokat teljesíteni, de garantálni nem tudja. Ezeket a kéréseket az Utazási Szerződésnek tartalmaznia kell. Az általános utazási feltételek az utazási szerződés részét képezik. Az utazási szerződésnek tartalmaznia kell az R. 4.§ (1) bek.-ében – az utazási csomagban értékesített szolgáltatások esetén a R. 15.§-ban foglaltakat. Az utazási szolgáltatások pontos meghatározását, leírását, minőségét, időtartamát, a részvételi díjat, a fakultatív programok leírását, a részvételi díjakon felül fizetendő egyéb díjakat és költségeket és azok tartalmát, továbbá a vonatkozó jogszabályok által előírt egyéb információkat tartalmazó, a Nílus Travel által kiadott utazási katalógus (tájékoztató) rögzíti, és a konkrét (utazó által megrendelt) utazási szolgáltatások tárgyában benne foglaltak – amelyeket az utazó megismert és a szerződés aláírásával elfogad – az utazási szerződés részét képezik. Az utazási szerződés érvényességének feltétele az utazási csomag elemeinek megvalósulását biztosító szolgáltató partnerek ( légitársaság, szálláshelyek, transzferek, stb.) visszaigazolása.
3. A részvételi díj megfizetése
A részvételi díj – eltérő kikötés hiányában – az utazás meghirdetett programjában szereplő szolgáltatások árát, illetőleg szervezési költségét, továbbá az ÁFA összegét foglalja magában. A 2012. évi ÁFA törvény előírásai szerint a közölt árakra 27% áfát számolunk fel, amennyiben az Utazó a számlát nem a saját nevére állíttatja ki. A számla értékét nem kell áfával növelni, amennyiben az Utazó nyilatkozik arról, hogy a szolgáltatást végfelhasználóként (azaz nem tovább értékesítésre) vásárolja.
Az előleg általános mértéke a részvételi díj 50%-a. Egyes utak esetében ettől eltérő is lehet, amennyiben a repülőjegy díja meghaladja az előleg mértékét. Az érintett utaknál az általános mértéktől előlegtől eltérő feltételeket feltüntetjük. A Nílus Travel fenntartja a jogot, hogy csoportos utazások vagy egyedi programcsomagok esetén ettől eltérő előlegfizetési koncepciót vezessen be az Utazó tájékoztatásával. Az Utazó kötelezi magát arra, hogy a teljes részvételi díjat az utazás megkezdése előtt legkésőbb 30 nappal megtéríti a Nílus Travelnek, kivéve, ha az adott útra vonatkozóan – figyelemmel a külföldi közreműködővel vagy a légitársasággal kötött szerződés szigorúbb feltételeire – a szerződés-kiegészítés ennél korábbi határidőt ír elő. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a hátralék megfizetésének időpontjáról az Utazásszervező külön értesítést nem küld. Amennyiben az Utazó ezen határidőt elmulasztja, a Nílus Travel jogosult az Utazó utazását felmondottnak tekinteni, jogában áll a helyét más Utazó számára átadni és ezzel egyidejűleg a felmondással járó bánatpénzt megtartani, illetve az Utazó köteles az 5. pontnak megfelelő előírás szerint a lemondást megtéríteni. Amennyiben az Utazásszervező szolgáltató partnerrel (légitársaság, szálláshelyek) kötött szerződése 60 napon kívüli elállás esetén is fizetési kötelezettséget ír elő, ez esetben ezt a fizetési kötelezettséget a megrendelőre háríthatja és a megrendelő által befizetett összegből levonhatja. Ha a jelentkezés az utazás megkezdése előtti 30. napon belül történik, a részvételi díj teljes összegét a jelentkezéssel egyidejűleg kell megfizetni. A részvételi díj a katalógusban és a honlapon feltüntetett szolgáltatásokat tartalmazza. A részvételi díjban nem foglalt díjakat és szolgáltatásokat a katalógus illetve az Utazási Szerződés tartalmazza, azonban azok a katalógus nyomtatásakor kapott információkon alapulnak, így év közben változhatnak (repülőtéri illeték, stb.). A részvételi díjak többnyire kétágyas elhelyezés esetén, standard szobában, egy személyre értendők. A részvételi díj megállapítása nem a napok száma, hanem az igénybe vett szolgáltatások szerint történik. Azoknak az Utazóknak, akik nem rendelkeznek magyar útlevéllel, illetve nincs tartózkodási engedélyük Magyarországon, a programok részvételi díja változhat az Egyiptomi Szálloda Szövetség rendelkezése alapján.
4. Árváltozás
Bel-, vagy külföldi hatósági vagy fuvardíj, valutaárfolyam változás miatt a Nílus Travel legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat felemelheti, s erről az Utazót egyidejűleg tájékoztatja. Ha a részvételi díj emelése a 8%-ot meghaladja, akkor az Utazó az erről kapott értesítésben meghatározott határidőig írásban felmondhatja a szerződést, és a Nílus Travel a befizetett részvételi díjat visszafizeti. Az Utazásszervezőnek jogában áll kerozin pótdíjat bevezetni, amennyiben az áremelkedés jelentős és igazolható.
5. Az utazástól való elállás és módosítás
A Nílus Travel fenntartja a jogot arra, hogy a programleírásban feltüntetett programokat felcserélje, azok sorrendjét megváltoztassa, a napi programokat teljes egészében felcserélje vagy átütemezze. Erre hivatkozva kártérítés nem követelhető. A szálláskategóriát a Nílus Travel garantálja, a kategórián belüli szálloda felcserélésére a jogot fenntartja. Az Utazó az Utazási Szerződést az indulás napjáig írásban megtett nyilatkozatával felmondhatja. A lemondás napja beleszámít, az utazás napja nem számít bele a kötbér megállapításába. Az Utazó a felmondási jogát bánatpénz megfizetése ellenében gyakorolhatja. Az Utazó a következők szerint köteles a bánatpénzt megfizetni – adott esetben a fakultatív programokkal összesített – teljes részvételi díjból számítva:
- 60 napon kívül 35.000 Ft/fő
- 60-31. napon belül a részvételi díj 30%-a
- 30-21. napon belül a részvételi díj 50%-a
- 20-11. napon belül a részvételi díj 85%-a
- 10-0. napon belül a részvételi díj 100%-a
Az Utazó a foglaláshoz szükséges adatok beküldésével igazolja, hogy a jelen utazási feltételeket, valamint az utazási szerződés alapjául szolgáló programfüzetet, egyéb kiadványt, honlapot és az azokban általa megrendelt utazási és biztosítási szolgáltatás(ok)ra vonatkozóan található leírást, árlistát, tájékoztatást, figyelemfelhívást az utazási és biztosítási szolgáltatás(ok) megrendelését, ill. az utazási szerződés megkötését megelőzően átvette, ill. megtekintette, tartalmukat részletesen megismerte, megértette, és elfogadta az általa képviselt utasok nevében is. Tudomásul veszi, hogy az adatok beküldésével egyidejűleg fizetési kötelezettsége keletkezik. Amennyiben a foglalástól el kíván állni és erről az Utazási Szerződés keltezésétől számított 2 munkanapon belül írásban nyilatkozik, úgy abban az esetben köteles 20 000 Ft/fő lemondási díjat átalánykár jogcímén megtéríteni. Az Utazási Szerződés keltezésétől számított 3. munkanaptól a kötbérsáv szerinti díjtételek fizetendők elállás esetén bánatpénzként. Az átalánykár összegét a Szerződőnek lehetősége van személyesen az ügyfélfogadási iroda nyitvatartási idején belül készpénzben megfizetni vagy átutalással rendezni 3 munkanapon belül. Amennyiben a Szerződő ezen kötelezettségének nem tesz eleget tudomásul veszi, hogy a Nílus Travel jogi úton érvényesítheti az átalánykár megfizetésére irányuló követelését, melynek valamennyi járulékos költsége a Szerződőt terheli. Repülővel történő utazástól való elállás esetén a már megvásárolt repülőjegy árának visszafizetése a jegy típusa alapján kizárólag a légi fuvarozó és az Utazó vagy a Nílus Travel között létrejött személyfuvarozási szerződésében meghatározott feltételek szerint lehetséges. A Nílus Travel a jegy árát vagy annak a fuvarozási szerződésben meghatározott hányadát kizárólag a fuvarozó által történt visszafizetés után téríti vissza az Utazónak. A jelentkezéskor kötendő sztornó biztosítási díj vonatkozik minden olyan szolgáltatásra, amely bánatpénz-mentesen nem lemondható. Amennyiben az Utazó által befizetett összeg nem fedezi a fent megállapított bánatpénz összegét, az Utazó köteles azt, vagy a különbözetet a lemondás időpontjától számított 8 napon belül a Nílus Travelnek megfizetni. Amennyiben az Utazási Szerződés megkötése után az Utazási Szerződésben megnevezett célország a Külügyminisztérium honlapján az „utazásra nem javasolt” felsorolásába felvételre kerül, akkor az Utazó bánatpénz megfizetése nélkül felmondhatja az Utazási Szerződést, feltéve, hogy a felsorolásba való felvétel közzétételétől vagy az irodától az erről szóló értesítést kapott 5 munkanapon belül tájékoztatja a felmondásról a Nílus Travelt. Az e pontban meghatározott, határidőben történő felmondás esetén a Nílus Travel kártérítésre nem kötelezhető, azonban az Utazó utazási csomagra befizetett díját visszafizeti az Utazónak a lemondástól számított 30 naptári napon belül. Amennyiben az Utazó által befizetett díj továbbutalásra került az Utazásszervező részéről a Szolgáltatók (légitársaság, szálloda, transzfercégek) felé, a határidő kitolódhat. Az Utazó legfeljebb az utazási csomag megkezdésének napját megelőző 7. napig az Utazási Szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit átruházhatja olyan személyre, aki megfelel az Utazási Szerződésben rögzített valamennyi feltételnek. A megrendelő az engedményezésről köteles a Nílus Travelt írásban tájékoztatni, az engedményes nyilatkozik, hogy az utazási feltételeknek megfelel, és tudomásul veszi az abban foglaltakat. A szerződésből kilépő és belépő fél egyetemlegesen felelnek a részvételi díj, valamint az átruházásból eredő további adók, illetékek, díjak és egyéb költségek megfizetéséért.
6. A Nílus Travel felmondása
A Nílus Travel az utazási csomag megkezdése előtti 20. napig kártérítési kötelezettség nélkül felmondhatja az Utazási Szerződést. Az Utazó által az utazási csomag ellenértékeként befizetett összeget a felmondás napjától számított 30 naptári napon belül visszafizeti. A Nílus Travel kártérítési kötelezettség nélkül, az Utazó indokolatlan késedelem nélküli értesítésével egyidőben, az utazási csomag megkezdése előtt jogosult az Utazási Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a Nílus Travel-t az Utazási Szerződés teljesítésében rendkívüli és elháríthatatlan körülmények gátolják. Ha az Utazó a magatartásával sérti a többi Utazó nyugalmát, veszélyezteti azok testi és vagyoni biztonságát, életét, egészségét, illetve nem elvárt viselkedésével veszélyezteti az utazás és a programok lebonyolítását, a Nílus Travel helyi képviselőjének jogában áll az Utazót a programokból illetve az utazásból kizárni. Ebben az esetben a hazautazásáról az Utazó köteles gondoskodni és a Nílus Travel a kifizetett szolgáltatások nem teljesítéséből eredő károkért történő helytállását ebben az esetben kizárja. A befizetett részvételi díjból csak az igénybe nem vett és a külföldi partner által le nem számlázott szolgáltatások forintellenértékére tarthat igényt. A részvételi díjban szereplő közös költséget (közlekedés, idegenvezető, belépőjegyek, transzferek, stb.) és az iroda szervezési díjának visszatérítését nem követelheti. Amennyiben a Nílus Travel az utazási csomag megkezdése előtt az Utazási Szerződésben rögzített valamely utazási szolgáltatás lényeges elemét jelentősen megváltoztatja, az Utazó a változásról szóló értesítésben meghatározott időn belül jogosult:
– elfogadni a változtatást, és akkor az Utazási Szerződés a változtatásnak megfelelően módosul, vagy
– bánatpénz megfizetése nélkül felmondhatja az Utazási Szerződést.
Ha az Utazó a változásra tekintettel felmondja az Utazási Szerződést, a Nílus Travel azonos vagy magasabb minőségű utazási csomagot ajánl fel, amennyiben erre módja van. Ha az Utazó elfogadja a felajánlott Utazási csomagot és annak díja alacsonyabb, akkor a Nílus Travel a díjkülönbözetet 30 naptári napon belül visszafizeti, amennyiben drágább, akkor az Utazó a díjkülönbözetet az értesítésben meghatározott határidőig köteles a Nílus Travelnek megfizetni.
Ha az Utazó az Utazási Szerződést a változtatásra tekintettel felmondja és a felajánlott másik utazást nem fogadja el, akkor a Nílus Travel az Utazó által vagy nevében befizetett díjat a felmondás dátumától számított 30 naptári napon belül visszafizeti. Az Utazót megilleti az elállással okozott kár megtérítése, kivéve vis maior esetén.
7. Hibás teljesítés
Az Utazási Szerződés hibás teljesítése esetén az Utazó köteles a hibákat az Utaskísérőnek, az Idegenvezetőnek bejelenteni és azokról jegyzőkönyvet felvetetni. Panasztételt és kártérítési igényt jegyzőkönyv hiányában nem áll módunkban elfogadni. A jegyzőkönyv kizárólag az Utazó panaszának a rögzítésére szolgál, de nem jelenti annak elismerését és nem tartalmazza a Nílus Travel állásfoglalását sem. Ha a problémát a helyszínen nem tudja megoldani, köteles a részvételi jegyen feltüntetett ügyeleti számot felhívni. A közlés késedelméből eredő károkért az Utazó a felelős. A hibás teljesítést az Utazó a hazaérkezést követően 7 napon belül köteles a Nílus Travelnek írásban bejelenteni és a helyszínen készült jegyzőkönyvet csatolni, jogvesztés terhe mellett. Ez a határidő és a jogvesztés jogkövetkezménye irányadó a kifogásokkal kapcsolatos kárigények benyújtására is. A késedelemből származó kárért az Utazó felel. A szerződésszegést a Nílus Travel ésszerű határidőn belül orvosolja, amennyiben
- azt az Utazó a Nílus Travelnek az Utazási Szerződésben megadott elérhetőségek valamelyikén azonnal bejelentette, és
- a szerződésszegés orvoslása nem lehetetlen, vagy
- nem jár aránytalanul nagy költségekkel, figyelemmel a szerződésszegéssel érintett utazási szolgáltatás értékére és a szerződésszegés súlyára.
- Ebben az esetben az Utazó a szerződésszegéssel érintett utazási szolgáltatás árából arányos díjengedményre jogosult.
- Az ésszerű határidő megállapításánál figyelembe kell venni a szerződésszegéssel érintett utazási szolgáltatást és értékét, annak teljesítését nyújtó utazási szolgáltatót, a szerződésszegés súlyát.
- Amennyiben a Nílus Travel a megállapított ésszerű határidőn belül nem orvosolja a szerződésszegést, az Utazó jogosult maga orvosolni a hibát. Ebben az esetben a Nílus Travel legfeljebb a szerződésszegéssel érintett utazási szolgáltatás díjának összegéig köteles az Utazó igazolt költségeit megtéríteni.
- A Nílus Travel nem szerződésszerű teljesítése esetén a nem szerződésszerű teljesítés időtartamára díjengedményt igényelhet az Utazó. Nem illeti meg a díjengedmény az Utazót, ha a Nílus Travel bizonyítja, hogy a szerződésszegés az Utazónak felróható.
- A Nílus Travel nem köteles a díjat leszállítani, vagy visszatéríteni, ha az Utazó valamely utazási szolgáltatást saját elhatározásából vagy az érdekkörében felmerült okok miatt nem vett igénybe.
- Amennyiben a Nílus Travel az utazási csomag lényeges részét nem tudja az Utazási Szerződésben meghatározott módon teljesíteni, akkor többletköltség felszámolása nélkül, lehetőleg a szerződésben meghatározottal azonos minőségű helyettesítő szolgáltatást ajánl fel, amennyiben erre lehetősége van.
- Amennyiben a felajánlott helyettesítő szolgáltatás értéke az Utazási Szerződésben meghatározottnál kevesebb, akkor a Nílus Travel a különbözetet díjcsökkentés jogcímén visszafizeti az Utazónak.
- Az Utazó a felajánlott helyettesítő szolgáltatást kizárólag akkor utasíthatja el, ha az lényegesen különbözik az Utazási Szerződésben foglaltaktól.
Amennyiben a Nílus Travel szerződésszegése az Utazási Szerződés lényeges tartalmát érinti és azt ésszerű határidőn belül nem orvosolja, akkor az Utazó bánatpénz megfizetése nélkül felmondhatja a szerződést és díjengedményt, valamint illetve a felmondásából eredő kárainak megtérítését követelheti. Ebben az esetben a Nílus Travel többletköltség felszámítása nélkül gondoskodik az Utazó Utazási Szerződés szerinti közlekedési eszközzel való hazaszállításáról. A Nílus Travel nem köteles visszatéríteni azoknak a szolgáltatásoknak illetve fakultatív programoknak a díját, amelyeket az Utazó saját elhatározásából mondott le, vagy azokon saját érdekkörében felmerült ok miatt nem vett részt. A Nílus Travel felel az Utazási Szerződés nem, vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, kivéve, ha a nem teljesítés, vagy a hibás teljesítés sem az ő, sem az általa igénybe vett közreműködő magatartására nem vezethető vissza, ha a hiányosságok az Utazó, vagy harmadik személy magatartására vezethető vissza, vagy vis maior esete áll fenn. Vis maiornak minősül az a szokatlan, előre nem látható körülmény, amely a Nílus Travel érdekkörén kívül esik, és amelynek következményeit a Nílus Travel a legkörültekintőbb gondoskodással sem lett volna képes elhárítani. Amennyiben az utazást nagyobb erőhatalom, háborús események, sztrájkok vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok befolyásolják a szolgáltatások fenti okokból történő elmaradásáért, módosulásáért a Nílus Travel felelősséget nem tud vállalni, így ezen okokból jelentkező többletköltségek az Utazót terhelik. Harmadik személynek tekintendő az, akinek tevékenysége az Utazási Szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítésével nincs kapcsolatban. A Nílus Travel nem tehető felelőssé olyan programok elmaradásáért, amelyek a repülőjárat törléséből, késéséből, vagy a menetrend változása miatt nem valósulnak meg. Az Utazásszervező lehetőségeihez mérten segítséget nyújt az Utazónak. Az Utazásszervező segítségnyújtási kötelezettsége az egészségügyi szolgáltatásokról, a helyi hatóságokról, a konzuli segítségnyújtásról való tájékoztatást, illetve a távközlési eszközzel való kommunikációt és a helyettesítő utazási megoldás megtalálásának lehetőségét foglalja magában. Az utazásszervező jogosult a segítségnyújtás költségét a nehéz helyzetbe jutott utazónak felszámítani, amennyiben azt az Utazó szándékos vagy gondatlan magatartása okozta.
A Nílus Travel a kártérítési felelősségét a részvételi díj háromszorosában korlátozza.
A nílusi hajókat üzemeltető hajótársaságok rendkívüli menetrendváltozásába irodánknak nincsen beleszólási joga. Mind a nílusi hajózás időtartamát, mind az útvonalát saját hatáskörén belül módosíthatja a hajózási társaság, mely megtörténte esetén az Utazásszervező a lehetőségekhez mérten a foglalt utazáshoz tartozó látnivalókat, programokat biztosítja és kapacitásán belül átszervezi a szállodai foglalásokat, transzfereket, repülőjáratokat. Amennyiben a hajó menetrend vagy útvonalváltozása nem lehetetleníti el a programok megvalósíthatóságát, abban az esetben a Nílus Travelnek kártérítési kötelezettsége nincs.
8. Az utazáshoz szükséges okmányok, előírások
Vízumköteles országokba történő utazások esetén a Nílus Travel segítséget nyújt a vízum beszerzésében. Az útlevél az úti cél országának előírásai szerinti érvényességéért az Utazó a felelős. Nem magyar állampolgárok esetén jelentkezés előtt érdeklődjenek a rájuk vonatkozó feltételekről. Az Utazó köteles az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat, előírásokat (pl.: útlevél-, vám-, devizajogszabályok, egészségügyi előírások, stb.), valamint a fogadó ország törvényeit és tradícióit betartani, illetve tiszteletben tartani. Ezek elmulasztásából eredő összes kárért és költségért a Nílus Travel felelősséget nem vállal. Ezek megszegéséből eredő költségek, károk az Utazót terhelik. Amennyiben az Utazó valamely oknál fogva az adott országba nem kap vízumot, akkor az ennek hiányából fakadó összes költség és kár megtérítése az Utazót terheli. Az Utazási Szerződés megkötésekor az Utazók neveit pontosan az útlevéllel megegyezően kell megadni. Amennyiben helytelenül adják meg az útlevél szerinti neveket, a repülőjáratra történő felszállást a légitársaság megtagadja. A repülőjegy módosításának költségei – amennyiben lehetséges – az Utazót terhelik. Egyiptom esetében az útlevélnek a hazautazás napjától még legalább 6 hónapig érvényesnek kell lennie. Kiskorú utazása esetén, ha nem a vér szerinti szülőkkel utazik, szülői beleegyező nyilatkozat szükséges, melyről az Utazónak kell gondoskodnia. Felnőtt kísérő nélküli kiskorú Utazó a Nílus Travel útjain nem vehet részt. Kérjük fokozottan figyeljen rá, hogy az útlevélben legyen szabad, üres oldal a vízum matrica beragasztásához.
9. Egyéb
Az Utazó köteles a saját poggyásza épségéről gondoskodni, és betartani a repülőjáratok igénybevételéhez szükséges biztonsági előírásokat. A többletsúly pótdíja semmilyen körülmények között nem hárítható át a Nílus Travel-re. A Nílus Travel jogosult az utazás előtt fennmaradt helyeket akciós áron értékesíteni. Erre való hivatkozással a részvételi díj csökkentését az Utazó nem követelheti a Nílus Traveltől. A katalógusban és a weboldalon feltüntetett csillag besorolások helyi, az adott országnak megfelelő szabályozás szerinti osztályozás alapján történnek. Repülővel történő utazásoknál az Utazó az adott légitársaság, illetve repülőtér szabályait kötelező betartani. A tengeri és belvízi közlekedést igénybe vevő utasok jogairól szóló 1177/201/EU rendelet, a légi fuvarozók felelősségéről szóló, a 2005. évi VII. törvénnyel kihirdetett montreali egyezmény, a visszautasított beszállás és a légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén nyújtandó kártalanításról szóló 260/2004/EK rendelet, a légi személyszállításról szóló 25/1999. (II.12.) Korm.rendelet, valamint az 1986. évi II.tvr.el kihirdetett berni (COTIF) egyezmény korlátozzák az Utazásszervező felelősségét. A Nílus Travel felelősséget vállal az előző pontban megnevezett fuvarozók által nyújtott utazási szolgáltatás megfelelő teljesítéséért. A fuvarozó utazási szolgáltatásának nem megfelelő teljesítése miatt az Utazót az előző pontban megnevezett jogszabályok alapján megillető kártérítést, illetve kártalanítást az említett jogszabályok alapján közvetlenül a szerződésszegő fuvarozótól követelhetik.
Amennyiben az utazó az e pontban megnevezett jogszabályok alapján őt megillető kártérítést, illetve kártalanítást az utazásszervezőtől követeli, akkor a Nílus Travel a kártérítés illetve a kártalanítás összegének kifizetését mindaddig felfüggeszti, ameddig a kártérítés, illetve kártalanítás jogalapját és összegét az érintett fuvarozó, az arra illetékes hatóság, bíróság jogerős határozatban meg nem állapítja. A Nílus Travel szerződésszegése esetén a szerződésszegés miatt megállapított vagy megállapodott kártérítés Utazónak járó összegéből az ebben a pontban megnevezett jogszabályok szerinti kártérítések, illetve kártalanítások összegét levonja. A repülőút során, illetve a repülőtér területén a poggyászért szenvedett kárért a légitársaság felel, a 2005. évi VII. törvénnyel kihirdetett Montreali Egyezmény, a 261/2004EK rendelet valamint a légi személyszállítás szabályairól szóló 25/1999 (II.12.) Korm. rendelet alapján. A poggyász sérülése vagy elvesztése esetén haladéktalanul jegyzőkönyvet kell felvenni a repülőtér erre kijelölt pultjánál. A Nílus Travel a programfüzetben, egyéb kiadványokban és a weboldalon illetve egyéb online felületen esetlegesen előforduló hibákért felelősséget nem vállal. A Nílus Travel a szerződésben foglalt szolgáltatások: szállás, étkezés, közlekedés, programok, árak módosításának jogát ésszerű keretek között, indokolt esetekben, szolgáltatási kategórián belül fenntartja. Amennyiben az Utazó a változtatást a megadott határidőn belül, illetve a helyszínen haladéktalanul, írásban nem kifogásolja, úgy kell tekinteni, hogy a szerződésmódosítást elfogadta. A katalógusban, kiadványokban, weboldalon szereplő képek illusztrációk. A prospektusokban vagy a weboldalon szereplő szállodaleírások a szállodák hivatalos honlapja és a kiadott prospektusaik alapján készültek. A Nílus Travel csak lefordította azokat, ezért egyes szolgáltatások a leírtakban szereplőtől való eltéréséért felelősséget nem vállal. A prospektusban és a weboldalon található információk azok elkészítési idejével voltak aktuálisak. Ha az információk változásáról a Nílus Travel tudomást szerez, akkor azokat a lehető legrövidebb időn belül kijavítja, a nyomtatott dokumentumokban pedig az újranyomás alkalmával korrigálja, ezért mindig a weboldal tekinthető legfrissebb tájékoztatásnak. A Nílus Travel nem tudja garantálni az utazások során az akadálymentes közlekedést, ezért ezen Utazók számára csak saját felelősségükre javasoljuk az utazást. A Nílus Travel weboldalán szereplő programleírások és információs anyagok, blogcikkek, a Nílus Travel tulajdonát képezik, azok nem másolhatók, nem publikálhatók, nem használhatók fel és nem sokszorosíthatók engedély nélkül. Egyedi kérésre tervezett programok és annak leírásai harmadik félnek nem átadhatók.
10. Biztosítás
Ha az Utazó a Nílus Travel közreműködésével köt baleset-, betegség-, poggyászbiztosítást, a Nílus Travel köteles a biztosítási kötvényt, az adott biztosítási termék szabályzatát elektronikus vagy papír formátumban az Utazónak átadni. Amennyiben a biztosítást nem irodánknál köti, az Utazó köteles maga gondoskodni saját biztosításáról. Utasbiztosítás hiányában a betegségből, balesetből és poggyászkárból adódó összes felelősség és költség az Utazót terheli. A Nílus Travelnél kötött betegség-, baleset-, poggyászbiztosítással kapcsolatos panasszal az adott biztosítóhoz kell fordulni. A Nílus Travel az Utazó javára szóló biztosítást köt, amennyiben a személyszállítás az utazási csomag része. Az Utazó javára szóló biztosítás az Utazó hazaszállítására és kényszerű túltartózkodásának költségeire nyújt fedezetet, amennyiben az Utazásszervező fizetésképtelenné válna. A biztosításkötéskor az Utazó vállalja, hogy a biztosító feltételeit megismerte és azokat elfogadta. A Nílus Travel számára előírt vagyoni biztosítékra az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. -vel kötött szerződést nemzetközi utazásszervezésre. (Címe: 1091 Budapest, Üllői út 1. (Postacím: 1245 Budapest, Pf.: 84.) Ha az Utazó hatósági orvos, vagy kórház által igazolt utazásképtelenséggel járó betegsége vagy más eset miatt nem vehet részt az utazáson, erre vonatkozóan előzetes útlemondási biztosítás esetén a költségeit a biztosító a saját szabályzata alapján megtéríti.
11. Jogviták
A fogyasztóvédelemről szóló 1997.évi CLV. törvény rendelkezései szerint az Utazó (fogyasztó) a lakóhelye szerinti illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett békéltető testülethez fordulhat, ha panaszügyeinek rendezését az Utazásszervezőnél megkísérelte, de az nem vezetett eredményre. A Nílus Travel hivatalos panaszügyintézéséhez a +36 70 88 55 460-as telefonszámon illetve az info@nilustravel.hu e-mail címen rendelkezésre állunk. A területileg illetékes békéltető testületek címei a www.bekeltetes.hu weboldalon találhatók. A jelen Általános Utazási és szerződési feltételek /Utazási szerződésben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályok az irányadók.
12. Repülős utazások
Egyes, az Utazásszervező által értékesített csomag menetrendszerinti vagy fapados légitársaságra szóló repülőjegyet tartalmaz, melyet az utazási program jelez. A repülőjegy árát a légitársaság mindenkori díjszabása határozza meg, ezért a meghirdetett csomagár a foglalás időpontjáig változhat. A repülőjegy értékesítés közvetített szolgáltatás, amelyre a légitársaság Üzletszabályzata vonatkozik. Ilyen esetekben a szerződés a jogszabályok szerint minden esetben a légitársaság és az Utas között jön létre, így a repülőjegy kiállításának, kifizetésének és az utazás lemondásának feltételeit az adott légitársaság üzletszabályzata tartalmazza. A repülős utakkal kapcsolatosan az Utazó tudomásul veszi, hogy a légitársaságok üzletszabályzatai az irodánkkal kötött utazási feltételek részeivé válnak, előre nem közölt közbeeső leszállásra, repülőgép vagy légitársaság cseréjére, az indulás helyének, időpontjának, az útirány, átszállási hely módosítására sor kerülhet. A légitársaságok érkezési és indulási időpontjai tájékoztató jellegűek és változhatnak. Az érvényes pontos indulási és érkezési időpontokat az úti okmányaik tartalmazzák. Repülőgépes utazásaink első és utolsó napjai utazási napok. Egyes menetrendek esetén előfordulhat, hogy az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A repülőgép indulási ideje néhány órával a tervezett időpont előtt is megváltozhat, mely bármely repülőjárat esetén megtörténhet időjárási viszonyok, technikai problémák vagy a légifolyosók túltelítettsége miatt. A menetrendváltozásból illetve késésből eredő kellemetlenségekért a Nílus Travel nem vállal felelősséget. Az utasnak figyelembe kell vennie a jelentős késés, vagy menetrendváltozás előfordulásának lehetőségét az átszállások, a lakóhely-reptér transzfer megszervezésénél, a szabadságok tervezésénél és a kereskedelmi határidők betartásánál, ezen okok miatt bekövetkező kárért utazási irodánk nem tud felelősséget vállalni. A repülőgép menetrendjéből fakadó esetleges késői érkezés, vagy korai indulás miatt igénybe nem vett szállodai szolgáltatások díját (tartózkodás, étkezés) a szállodák sem az utasoknak, sem az utazási irodának nem fizetik vissza. A szállodák a megrendelt szolgáltatásokat a repülőgép érkezésétől és indulásától függetlenül biztosítják. A szállás és az ahhoz kapcsolódó ellátás mereven összetartozó két szolgáltatás, amit a szállodák együtt biztosítanak. A repülős utazásokra vonatkozó poggyászszabályozásokról teljes értékű tájékoztatást olvashat a www.bud.hu weboldalon. A repülőtéren való megjelenés minimum 2 órával a repülőgép indulása előtt ajánlott. Az utasfelvétel egyénileg zajlik, kollégánk Egyiptomba érkezéskor várja Utasainkat.
13. Módosítás
Ha az Utazó az utasnéven módosítani kíván, köteles az Utazásszervező módosítással kapcsolatban felmerült költségeit megtéríteni, módosítási díjat fizetni, melynek költsége 10 000 Ft/fő/módosítás. Névmódosításnak minősül az Utazó nevének nem pontos megadásából adódó javítás, mint betűelírás a névben, vagy több név esetén az egyik név lehagyása. Bizonyos légitársaságok a név nem megfelelő (pl.: nem útlevél szerinti) megadása miatt további módosítási díjat számolhatnak fel az adott légitársaság mindenkori üzletszabályzata alapján. Létszám, szálláshely, időtartam, úti cél, stb. változtatása esetén 20 000 Ft adminisztrációs díjat számolunk fel. Bizonyos módosításokat 10 napon belül a Nílus Travel már nem köteles elvégezni illetve nem kötelezhető olyan szolgáltatások megváltozatására, amelyek nem módosíthatók vagy nem lemondhatók. Ezek esetén a lemondásra vonatkozó kötbérsáv vagy az adott szolgáltató (légitársaság, szálláshely, stb. ) üzletszabályzata az irányadó.
14. Személyiségi jogok
A személyiségi jogok védelme érdekében az Utazók nevét, tartózkodási helyét, elutazási és visszaérkezési időpontját – még sürgős esetben sem – adjuk meg harmadik személynek, kivéve, ha azt az Utazó maga nem kérte. Kérjük elutazása előtt tájékoztassa erről hozzávalóit. Továbbá az Utazó és a Nílus Travel vezető beosztású tagjai illetve alkalmazottai között létrejövő kommunikáció szigorúan bizalmas. Ön a levelezések tartalmát vagy mellékleteit, vagy ezek részleteit nem teheti közzé nyilvánosan. A telefonbeszélgetések, elektronikus vagy postai levelezések személyre szólók és bizalmas információk, melyeket kizárólag a megrendelő és a Nílus Travel alkalmazottja ismerhet. Az alkalmazottak neveit, üzeneteit a beleegyezésük nélkül nem teheti nyilvánosság elé.
15. Szállás
A szállodák kiválasztásából, a szállodák szolgáltatásaival kapcsolatban eredő károkért az Utazásszervezőt semmilyen felelősség nem terheli. A szállodák túltelítettsége esetén a Nílus Travel jogosult az Utazókat azonos kategóriájú szállodában elhelyezni kártérítési kötelezettség nélkül. A Nílus Travel fenntartja a változtatás jogát, miszerint az Utazó által megjelölt szálloda/hajó helyett azonos kategóriájú szállodában/hajón helyezze el. A változásról az Utazót a fentiekben leírtak szerint kell tájékoztatni. Ezen esetekben a Nílus Travel kártérítésre nem kötelezhető. Az interneten elérhető szállásfoglaló rendszerek szabad kapacitást jelző adatai nem irányadóak, az Utazásszervezők mindig egyedi szerződéssel dolgoznak külföldi partnereikkel. A részvételi díjban szereplő szobák általában standard minősítéssel rendelkeznek, az ettől eltérő magasabb kategóriájú szobák egyéni ajánlatkéréssel felülírhatók. A felár megfizetése nélküli utaskívánságokat nem áll módunkban garantálni, de jelezzük foglalásában és a szálloda foglaltságától függően igyekszik teljesíteni (pl: egymás melletti vagy emeleti szobák, stb.). A szállodák némelyike rendelkezik főépülettel és bungallóval, vagy melléképülettel egyaránt. A külföldi partnerek az ezeken belül elhelyezkedő megegyező kategóriájú szobákat azonos értékűnek tekintik, és azonos árakon kínálják több esetben. A pótágyazható szobák esetében a pótágy nagysága és kényelme nem minden esetben egyezik meg a normál ágyakéval. A pótágy, kanapé és kihúzható ágy keskenyebb és rövidebb, ezért gyermekek számára ajánljuk. A szobák kiosztása mindig a helyszínen történik bejelentkezéskor. Erre vonatkozóan nekünk, mint utazásszervezőknek nincs befolyásunk. A prospektusban és a weboldalon szereplő távolságok tájékoztató jellegűek. Minden igénybe vehető térítéses vagy térítésmentes szolgáltatásról a recepción bejelentkezéskor tájékoztatást kaphatnak vagy előzetesen a szálloda hivatalos weboldalán is tájékozódhatnak. A szállodai szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszt illetve kártérítési igényt jegyzőkönyv hiányában nem áll módunkban elfogadni. Az esetleges kártalanítást a szállodai partner együttműködésével áll módunkban kezelni. A részvételi díjban foglalt szállodát a helyszínen nem áll módunkban térítésmentesen és feltétel nélkül módosítani. Szállodaváltoztatást az indulás előtt 20 nappal áll módunkban fogadni szabad kapacitás függvényében. Amennyiben ezen időn kívül az indulásig, vagy a nyaralása alatt kíván szobatípust, időtartamot, szállodát módosítani, lehetőségeinkhez mérten segítünk lebonyolítani. Az ezzel kapcsolatos költségeket (különbözet, felár, módosítási díj, szálláscsere esetén a transzferköltség vagy a foglalt szálloda által számlázott lemondási díj, stb.) a helyszínen kell rendeznie. Az Utas szállodával szóban történő megállapodása az Utazási Irodát nem kötelezi semmire. Kérjük, vegye tekintetbe, hogy a más járatokra vonatkozó módosítás többletköltséggel jár.
16. Fakultatív programok
A katalógusban és a weboldalon illetve egyéb kiadványokban található fakultatív programok tájékoztató jellegűek, azok megrendelésére az utazási irodában vagy a helyszínen van lehetőség. Ezen szolgáltatások nyújtására a Nílus Travel külföldi partnere csak akkor köteles, ha a fakultatív program teljesítésének feltételei adottak (pl.: jelentkezők megfelelő létszáma, programváltozás esetén fakultatív program lebonyolítására elegendő idő, lehetőség, stb.). Amennyiben a Nílus Travel mondja le az Utazó által már befizetett fakultatív programot ezen okokból, úgy a befizetett díj az Utazónak visszajár. Helyszíni befizetés esetén, a helyszínen, itthoni befizetés esetén hazaérkezés után. Amennyiben az Utazó a Magyarországon befizetett fakultatív programot Egyiptomban mondja le, szervezési költséget számítunk fel, melynek összege a lemondás idejétől és a fakultatív program típusától függ. Bizonyos fakultatív programok esetében, 24 órán belüli lemondás esetén csak 100%-os kötbérrel tudják visszamondani a részvételi szándékot. Erről a külföldi partnerünk minden esetben tájékoztatja az Utazót. Tekintettel arra, hogy a programok és a fakultatív programok az adott úti cél helyi szervezésében történnek, ezért a szolgáltatásokkal, illetve hibás teljesítéssel kapcsolatos panaszt, kártérítési igényt az Utazó köteles a helyszínen jegyzőkönyveztetni, és annak egy példányát a helyi szervező részére átadni. A panaszkezelés és elbírálás minden esetben a helyi szervező bevonásával történik. A fakultatív programok változtatásának a jogát fenntartjuk. A saját szervezésű, nem a Nílus Travel helyi partnerével vagy egyénileg lebonyolított fakultatív programokért a Nílus Travel nem vállal felelősséget.
17. Ellátás
Az utazási ajánlatokban programtípustól és szállodától függően különböző ellátásokat biztosítunk. A félpanziós ellátás a reggelit és a reggelinél a büféasztalon kihelyezett üdítőket tartalmazza, valamint a vacsorát italok nélkül. A teljes ellátáshoz a reggeli és a vacsora mellett ebéd illetve délután uzsonna tartozik, reggeli kivételével szintén italok nélkül. All inclusive ellátásnál étkezések illetve italok is beletartoznak a szolgáltatásba a szálloda szabályzata szerint. Érdemes előzőleg a recepciónál tájékozódni, hogy melyik éttermekben fogyaszthatunk az all inclusive ellátás keretében. A büférendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. Egyes szállodákban az all inclusive ellátás már sok helyszíni szolgáltatást is tartalmaz, mint pl.: teljes ellátás büférendszerben, snack-ételek napközben, italfogyasztás, délutánonként kávé, tea és sütemény illetve különböző sportolási lehetőségek. Az all inclusive szállodákban a vendégek egy karszalagot kapnak (melyet a tartózkodás ideje alatt állandóan hordaniuk kell), amely feljogosítja őket az ingyenes szolgáltatások igénybevételére. Az all inclusive szolgáltatások a check out időpontjáig vehetők igénybe. A bárok és éttermek nyitvatartási idejéről, valamint a további feláras szolgáltatásokról érdeklődjön a helyszínen. A térítés ellenében igénybevett szolgáltatásokat illetve félpanzió vagy teljes ellátás esetén az italfogyasztást legkésőbb a recepción kell rendezni kijelentkezéskor. A repülőgépen kapott ellátás minden esetben a szolgáltatás részét képezi, amennyiben külön erre figyelemfelhívó tájékoztatót nem kap a térítés ellenében igényelhető ellátásról. A belföldi járatok esetében előfordulhatnak hajnali indulások illetve éjszakai érkezések. Ez esetben is biztosítjuk a programban szereplő ellátást, viszont előfordulhat, hogy a vacsora helyett késői vacsorát tudnak biztosítani a hotelben szendvicsbekészítés formájában. Hajnali induláskor a reggelit úgynevezett „breakfast box”-ként igényelheti. Tengerparti pihenéssel végződő programok esetén mindenképpen jelezze az elutazást megelőző napon a szálloda recepcióján, hogy másnapra reggeli csomagot igényel. A rendelkezésre álló, de utasunk érdekkörében felmerült okból igénybe nem vett, elmulasztott szolgáltatás pótlására, értékének visszatérítésére nincs lehetőség.
18. Utazási ajánlatok
Az utazási szolgáltatások pontos meghatározását, leírását, időtartamát, a részvételi díjat, a fakultatív programok leírását, a részvételi díjakon felül fizetendő egyéb költségeket az utazási ajánlat rögzíti. Az ajánlatkérés és az ajánlat kiküldése nem minősül foglalásnak. Az árfolyamok változása alapján a tényleges csomagár foglaláskor pontosításra kerülhet és szabad helyek függvényében változhat. Az utazási csomag ára forintban, euróban vagy amerikai dollárban kerülhet rögzítésre. Árfolyamváltásoknál az adott foglalási rendszer illetve a szerződött partnerek által alkalmazott árfolyamváltások az irányadók (Amadeus és egyéb utazás irodai B2B rendszerek). Opciós foglalás esetén a repülőjegyek illetékei és az adók a jegykiállításig változhatnak.
19. Utazási dokumentumok
A Nílus Travel az Utazónak az utazásra feljogosító dokumentumokat – repülőjegyek, voucher – az indulás előtt legkésőbb 48 órával eljuttatja az Utazóhoz elektronikus formában, melyet nyomtatva kell az utazásra az Utazónak vinnie.
20. Gyermekkedvezmények
A gyermekek számára biztosított kedvezményes részvételi díjak kizárólag a feltüntetett korhatár betöltéséig vehetők igénybe. Amennyiben a gyermek születési dátumát helytelenül adja meg foglaláskor, a szállodai bejelentkezéskor történő útlevél ellenőrzés során felszámolt pótdíj az Utazót illeti. A Nílus Travel a felmerült költségekért nem vállal felelősséget sem kártérítési kötelezettséget. A gyermekek elhelyezése 2 éves kor alatt babaágyban vagy a szülőkkel egy ágyban történik. Két éven felüli gyermekek pótágyon alszanak. A repülőjáraton a 2 év alatti gyermek ölben utazik, nincs számára külön ülőhely biztosítva.
21. Idegenvezetés és utastájékoztatás
A Nílus Travel által szervezett utazások során az Idegenvezetés és a helyszíni asszisztencia a külföldi partnercégünk által biztosított. Kairóban magyar nyelvű idegenvezetéssel indulnak programjaink létszámtól függetlenül. A nílusi hajóút során egy szerződésben szereplő 4 fő felnőtt Utazó (vagy összekapcsolt szerződések esetén összeadva) esetén magyar nyelven beszélő helyi idegenvezető kíséri Utasainkat. 4 fő alatti jelentkezés esetén előzetesen tájékoztatást adunk, hogy várhatóan teljesülni fog-e magyar idegenvezetéshez szükséges létszám, de ezen információ tájékoztató jellegű és a más Utazoktól származó esetleges lemondás esetén a Nílus Travel nem vonható felelősségre. 4 fő alatti létszám esetén angol nyelvű idegenvezetéssel dolgozunk, külön kérésre felár ellenében foglalható német, orosz, román, olasz, vagy más nyelvű idegenvezetés is szabad kapacitás függvényében. Az Idegenvezető esetleges megbetegedése vagy más vis major helyzet fellépése esetén angol nyelvű idegenvezetést biztosítunk.
Utasaink számára elérhető az utastájékoztatóban megadott 0-24 órás telefonos asszisztencia, azonban az Egyiptomban felmerülő kérdések, kérések esetén mindig elsősorban kérjük a helyi kihelyezett képviseletünket keressék személyesen a gyorsabb ügyintézés érdekében. Utasaink számára indulás előtt utastájékoztatót küldünk elektronikus formában, melynek áttanulmányozása, megismerése egyéni felelősség.
_____________________________________
Engedélyszám: U-001848
Vagyoni biztosíték: 18 000 000 Ft Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
AZ UTAZÓ/MEGRENDELŐ KIJELENTI, HOGY A NÍLUS TRAVEL ÁLTAL KIADOTT UTAZÁSI SZERZŐDÉST ÉS ÁLTALÁNOS FELTÉTELEKET EGÉSZÉBEN ÉS RÉSZLETEIBEN EGYARÁNT MEGISMERTE ÉS AZOKAT ELFOGADTA.
Az Utazó az aláírásával igazolja, hogy a Nílus Travel
adatvédelmi szabályzatát
utazási csomagra vonatkozó tájékoztatóját
útlemondási szabályzatát (megrendelés esetén)
BBP termékismertetőjét (megrendelés esetén)
☐ megismerte és elfogadta.
Nyilatkozat az Áfa törvény 206.§ szerint:
☐ utasként veszi igénybe (nem adóalany)
☐ utasként (adóalanyként) veszi igénybe
☐ más javára (adóalanyként) veszi igénybe
Záradék:
Csoportos utazás szervezése esetén (1 főt meghaladó) a csoport nevében eljáró képviselő kijelenti, hogy a jelentkezők részéről teljes körű képviseleti, nyilatkozati, és eljárási felhatalmazással rendelkezik. Felhatalmazása a megrendelésen túl kiterjed az előleg, illetve a teljes körű részvételi díj feletti rendelkezéssel is. Az irodával kötött szerződés teljesítéséért teljes jogi és anyagi felelősséget vállal. Az utazással kapcsolatos ügyek intézésében, esetleges panaszkezelésnél a szerződő fél jogosult az intézkedésre kizárólag.
Utolsó módosítás: 2023.10.16.
Utazási csomag tájékoztató
A Nílus Völgye Kft., mint utazásszervező (Székhely: 1068 Budapest, Király utca 80. fszt. 11.) (továbbiakban Nílus Travel Utazási Iroda) utazási csomagra vonatkozó szerződéséhez kapcsolódó tájékoztató
Az Önnek felkínált utazási szolgáltatások összeállítása az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet értelmében vett utazási csomag.
Az utazási csomagokra vonatkozó szerződésből fakadó valamennyi jogosultság megilleti Önt.
Az utazási csomag szerződésszerű teljesítéséért teljes egészében a Nílus Travel a felelős. A Nílus Travel a jogszabályi előírásoknak megfelelően védelemmel rendelkezik arra az esetre, ha fizetésképtelenné válik, annak érdekében, hogy az Ön által megfizetett pénzösszegeket visszatérítse, és amennyiben az utazók szállítása a csomag részét képezi, Önt hazaszállítsa.
A Nílus Travel vagyoni biztosítékát az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt (Címe: 1091 Budapest, Üllői út 1.) nyújtja. A vagyoni biztosíték hatálya a Nílus Travel által Magyarországról külföldre szervezett valamennyi utazási csomagra terjed ki.
Összege: egyrészt 7.000.000 Ft (hétmillió forint), mely a 213/1996, (XII.23) Kormányrendelet 10 § (1) bekezdésében foglalt esetekre nyújt fedezetet (befizetett előlegek visszafizetése), másrészt 700.000 Ft (hétszázezer forint), mely a 213/1996 (XII.23) Kormányrendelet 9/A§ (2) bekezdésében foglalt esetekre nyújt fedezetet (hazaszállítás, kényszerű kint tartózkodás költségeinek fedezésére).
Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szerinti jogosultságok:
- Az utazók az utazási csomagra vonatkozó szerződés megkötése előtt megkapnak minden lényeges tájékoztatást az utazási csomagról.
- Minden esetben meg kell jelölni legalább egy vállalkozót, aki vagy amely felelős a szerződésben foglalt valamennyi utazási szolgáltatás szerződésszerű teljesítéséért.
- Az utazók számára meg kell adni egy sürgősségi telefonszámot vagy egy kapcsolattartó elérhetőségét, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek az utazásszervezővel vagy az utazási ügynökkel.
- Az utazók az utazásszervező ésszerű időn belüli előzetes értesítése mellett és az esetleges szerződésben meghatározott felmerülő többletköltségek megfizetése ellenében az utazási csomagot átruházhatják egy másik személyre.
- Az utazási csomag díja csak bizonyos költségek (például üzemanyagárak) növekedése miatt és csak akkor emelhető meg, amennyiben erről a szerződés kifejezetten rendelkezik, de minden esetben csak legfeljebb húsz nappal az utazási csomag megkezdése előtt. Ha a díjemelkedés mértéke meghaladja az utazási csomag díjának nyolc százalékát, az utazó felmondhatja a szerződést. Ha az utazásszervező fenntartja magának a díjemelés jogát, akkor az utazó díjengedményre jogosult, amennyiben a vonatkozó költségek csökkennek.
- Az utazók bánatpénz megfizetése nélkül is felmondhatják a szerződést, és ekkor a megfizetett teljes összeg visszajár nekik, ha az utazási csomag bármely, a díjtól eltérő lényeges eleme lényegesen megváltozott. Ha az utazási csomagért felelős vállalkozó az utazás megkezdése előtt törli az utazási csomagot, az utazók pénzvisszafizetésre, és kormányrendelet szerinti feltételek fennállása esetén kártérítésre jogosultak.
- Az utazók kivételes körülmények fennállása esetén így például ha a célállomáson olyan súlyos biztonsági problémák merültek fel, amelyek valószínűsíthetően befolyásolják az utazási csomagot az utazási csomag megkezdése előtt bánatpénz megfizetése nélkül is felmondhatják a szerződést.
- Az utazók megfelelő mértékű és indokolt bánatpénz megfizetése ellenében az utazási csomag megkezdése előtt bármikor felmondhatják a szerződést.
- Amennyiben az utazási csomag megkezdése után kiderül, hogy annak lényeges elemei nem teljesíthetők a szerződésben foglaltak szerint, megfelelő helyettesíthető szolgáltatásokat kell felajánlani az utazónak többletköltség felszámítása nélkül. Az utazó bánatpénz megfizetése nélkül felmondhatja a szerződést, amennyiben a szolgáltatások teljesítése nem felel meg a szerződésnek, és ez lényegesen befolyásolja a csomag teljesítését, továbbá az utazásszervező nem orvosolja a problémát.
- Az utazók díjengedményre, illetve kártérítésre is jogosultak abban az esetben, ha az utazási szolgáltatásokat nem vagy nem szerződésszerűen teljesítik.
- Az utazásszervezőnek segítséget kell nyújtania, ha az utazó nehéz helyzetbe kerül.
- Ha az utazásszervező fizetésképtelenné válik, a megfizetett pénzösszegeket visszafizetik. Ha az utazásszervező az utazási csomag megkezdése után válik fizetésképtelenné, és az utazók szállítása a csomag részét képezi, gondoskodnak az utazók hazaszállításáról. A Nílus Travel a fizetésképtelenséggel szembeni védelemért felelős Európai Utazási Biztosító Zrt. biztosító társaság révén gondoskodott a fizetésképtelenséggel szembeni védelemről.
Az utazók ezzel a biztosító társasággal, Telefonszám: 06 1 476 56 56 vagy adott esetben az illetékes hatósággal vehetik fel a kapcsolatot Budapest Főváros Kormányhivatala Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály Idegenforgalmi és Közraktározás felügyeleti Osztály 1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39, telefon: 06-1-458-5800, e-mail: budapest@bfkh.gov.hu ha a szolgáltatások teljesítését az utazásszervező fizetésképtelensége miatt megtagadják.