Teljeskörű utasbiztosítás, amely (sürgősségi) orvosi ellátás, poggyász- és balesetbiztosítás, kiegészítő sport, továbbá kiegészítő személygépkocsi elemekből áll.

ALFA Compass utasbiztosításunk kiterjed sürgősségi orvosi ellátásra, tartalmaz balesetbiztosítási elemeket és természetesen poggyászbiztosítást is. Mindenféle külföldi utazáshoz ajánljuk a Compass-t, legyen szó akár „aktív”, akár „passzív” időtöltésről. A tömegsportok kedvelői ugyanúgy megtalálhatják a számukra fontos biztosítási védelmet, mint a kulturális körutazáson, családi nyaraláson, vagy éppen gyalogtúrán résztvevő emberek. A poggyászbiztosítás védelmet ad a külföldi útra magunkkal vitt fényképezőgépre, kamerára, táblagépre, hordozható számítógépre, mobiltelefonra is – a tárgyankénti limit erejéig, a felelősségbiztosítás pedig kiterjeszthető – igény szerint – akár a szállodában, kempingben okozott felelősségi károkra is. Az utazó kényelméről és a gyors kiszolgálásról 0-24 órán át elérhető, magyar nyelvű assistance központunk gondoskodik. 

TIPP! Az utasbiztosítás megkötésén felül, ne felejtsd el kiváltani az Európai Egészségbiztosítási Kártyát (EEK), mert a kórházi napi térítést csak akkor veheted igénybe, ha a kórházi kezelést az EEK költségére végzik.

Utasbiztosításunk három fedezeti szinttel köthető, amelyek eltérő mértékben térítenek az egyes biztosítási események bekövetkeztekor: Szolgáltatási és díjtábla COMPASS utasbiztosítás esetén. 

Letölthető dokumentumok

Biztosításkötési határidők:

  • Az utasbiztosítás önállóan az indulást megelőző napig köthető
  • Az útlemondási biztosítás a szerződéskötéstől számított 15 naptári napon belül köthető és a kötéstől számított 5 napnál kevesebb időtartamra nem köthető
  • A Z1 záradékos útlemondási biztosítás a szerződéskötéstől számított 15 naptári napon belül köthető és a kötéstől számított 14 napnál kevesebb időtartamra nem köthető

 

Önrészek:

  1. Önálló sztornó kötése során mindig 20%, min. 10.000 Ft mértékű az önrész
  2. 3 Mio-s biztosítási összegig a sztornó utasbiztosítással történő együtt kötéssel önrész mentes
  3. 3-5 Mio között a sztornó utasbiztosítással történő együtt kötéssel az önrész 10 % min 10.000 Ft

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Hogyan jelentsem be a külföldön történt kárt?

Hívja haladéktalanul az ügyfélszolgálatunkat, adja meg a telefonszámát; visszahívunk! Részletesen mondja el, hogy mi történt, és kövesse az ügyfélszolgálatunk iránymutatását!

Magamnál kell-e tartanom a kötvényt külföldi utam alatt?

Nem szükséges! Elegendő a fedezetigazolás is, , de a gyakorlatban erre is ritkán van szükség, hiszen a személyazonosság igazolását követően a Segítségnyújtó pontosan látja, hogy Ön milyen biztosítási fedezettel rendelkezik.

Mennyi időm van a kárbejelentésre?

A mielőbbi segítségnyújtás érdekében, ajánlottkáresemény bekövetkezte után azonnal felhívni az segítségnyújtó vonalat (+36 1 477 4900). Amennyiben nem tájékoztatja biztosítót, az visszautasíthatja a költségek térítését vagy előfordulhat, hogy ezt csak egy csökkentett limit összeg erejéig fogja megtenni.

Milyen költségeket térít az utasbiztosítás?

Általánosságban elmondható, hogy a sürgősségi kórházi ellátás, betegszállítás, bizonyos esetekben a kórházban lévő biztosítottat meglátogató hozzátartozó kiutaztatását és szállásköltségeit fedezik, illetve többségük poggyászbiztosítást is tartalmaz. A részletekért, kérjük, tanulmányozza át  az adott biztosítás Szerződési feltételeit és a Szolgáltatási és díjtábláját

Mire kell hivatkoznom, ha kárt jelentek be?

Kár esetén ajánlott hívni minél hamarabb a segítségnyújtó vonalat a +36 1 477 4900 telefonszámon. Adja meg a kért személyes adatokat, ezzel azonosítjuk Önt a, biztosítottak között. Részletesen mondja el, hogyan következett be a kár. Segítségnyújtó szolgálatunk megszervezi a szükséges sürgősségi orvosi ellátást, betegszállítást és az egyéb szolgáltatásokat. A segítségnyújtó mindent megtesz annak érdekében, hogy a felmerülő költségeket ne Önnek kelljen a helyszínen kifizetnie. Nem minden kórház, orvos fogadja el az utólagos fizetést, így előfordulhat, hogy Önnek kell megelőlegezni a költségeket, amit a hazaérkezést követően kifizetünk. Ne felejtsen el mindenről számlát kérni!

Az utasbiztosítási kárrendezés

A biztosítási eseményeket az Assistance szolgáltató éjjel-nappal hívható telefonszámán (+36-1-477-4900) haladéktalanul, de legkésőbb – amennyiben annak objektív lehetősége fennáll – az eseményt követő 24 órán belül kell bejelenteni. A poggyászlopás-, és rabláskárokat, az eseményt követően, a helyi rendőrségen is be kell jelenteni és arról jegyzőkönyvet kell bemutatni a Biztosítónak. A biztosítási szerződéssel kapcsolatos igények a káresemény napjától számított 2 év elteltével elévülnek.

A Biztosító a kár elbírálásához és a kárösszeg megállapításához az alábbi iratokat kérheti:

  • az Assistance szolgáltató által rendszeresített, kitöltött kárbejelentő nyomtatvány,
  • általános egészségbiztosítás érvényességének igazolása,
  • a biztosítás érvényességének igazolása,
  • a Biztosítási esemény részletes leírása, a Biztosított által,
  • fizető szolgáltatás igénybevétele során bekövetkezett biztosítási esemény esetén, az eseményről felvett jegyzőkönyv,
  • biztosítási esemény kapcsán keletkezett orvosi dokumentumok,
  • a biztosítási esemény kapcsán keletkezett számlák,
  • a biztosítási esemény kapcsán a káresemény helyszínén keletkezett rendőrségi, illetve egyéb hatósági iratok,
  • a biztosítási esemény kapcsán keletkezett szakértői dokumentumok,
  • a Biztosított háziorvosának és/vagy kezelőorvosának nyilatkozata,
  • a Biztosított utazásának megkezdési és befejezési dátumát igazoló kiküldetési rendelvény, vagy egyéb igazoló dokumentumok,
  • a Biztosított nyilatkozata a Biztosító orvosa felé, amelyben felmenti orvosát az orvosi titoktartás alól,
  • búvárkodással összefüggő biztosítási esemény esetén a Magyar Búvár Szakszövetség által rendszeresített és megfelelően kitöltött Baleseti Kérdőív,
  • poggyászkár esetén a károsodott vagyontárgyak megvásárlását igazoló, lehetőség szerint névre szóló, eredeti számla,
  • a poggyász tárolására szolgáló eszköz javításáról szóló, lehetőség szerint névre szóló, eredeti számla,
  • részletes telefonszámla
  • nyilatkozat a többszörös biztosítás fennállásáról,
  • mobiltelefon ellopása esetén a szolgáltató igazolása a telefonszám/telefonkártya letiltásáról és új telefonszám/telefonkártya igényléséről,
  • hatósági karantént elrendelő eredeti határozat
  • pénzügyi bizonylatok a kifizetett utazási- és szállásköltségéről, az ezekhez tartozó jegyekkel, voucher-ekkel

A szervezési szolgáltatásokat az Assistance szolgáltató a bejelentést követően haladéktalanul megkezdi. A Biztosító az Assistance szolgáltató által szervezett, vagy vele előzetesen egyeztetett orvosi, kórházi költségeket közvetlenül az orvosnak, egészségügyi intézménynek fizeti meg, feltéve hogy azok a számlát közvetlenül a Biztosítónak nyújtják be.

A kárkifizetéseket (Biztosítottak részére) a Biztosító a szükséges iratok beérkezését követően 30 napon belül teljesíti forintban, banki átutalással vagy postai úton.

Egyéb hasznos tudnivalók a károk bejelentéséről, az ügyintézésről, a kárrendezésről és a biztosítási szolgáltatásokról a megkötött biztosítás Szerződési Feltételeiben, valamint Szolgáltatási- és díjtáblájában találhatóak.